Engager din målgruppe og skab ambassadører via sociale medier (SoMe)
Det er et faktum at mere end 3 mio. danskere bruger Facebook. Derfor vil dine kunder med stor sandsynlighed også være her- også selvom de er B2B kunder. Nye analyser viser, at B2B virksomheder får de fleste leads fra LinkedIn og Twitter, men også YouTube kan være en effektiv kanal.
Kommunikation via sociale medier kræver en helt anderledes tankegang end de traditionelle medier, fordi de ikke giver dig kunder på den korte bane. De sociale medier er et forum, hvor brugerne hjælpe dig med at dele, kommentere og engagere sig i dine budskaber. SoMe er derfor et unikt redskab til at involvere brugerne, få værdifuld feedback og eksponere dit brand og dine produkter overfor målgruppen.
Kom godt i gang med sociale medier
B10 hjælper dig gerne med at vurdere, om det giver mening for din virksomhed og forretning at bruge SoMe i din markedsføring – også selvom du udelukkende arbejder med B2B kunder. Netop fordi det kræver en del energi at vedligeholde en SoMe plan, er det vigtigt, at man som B2B virksomhed prioriterer og fokuserer på de mest effektive kanaler.
B10 hjælper dig til at vurdere hvilke sociale medier, det giver mening for dig at anvende – Udvalget er stort: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Google+, Instagram, Pinterest, YouTube. B10 hjælper dig også med at lægge en SoMe strategi og plan, men vi kan også lave posts, der fænger og får brugeren til at like, dele, kommentere… så dit budskab når endnu længere ud i målgruppen. Og selvfølgelig sørger vi for at analysere effekten af dine investeringer, så vi hele tiden kan tilpasse planen brugernes adfærd og reaktioner.
Kontakt Søren Nielsen
sn@b10.dk / 87 10 67 67
hvis du ønsker en dialog omkring Sociale medier i jeres markedsføring.